roodstaart gaailijster

Alles m.b.t. vogelsoorten

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
Rob
Forumlid
Contacteer:

roodstaart gaailijster

Bericht door Rob » 09 okt 2008, 20:38

Graag zou ik kweekverslagen ontvangen van kwekers met gaailijsters. Zijn er mensen die succes hebben bij deze vogels met het opfokvoer op basis van couscous? Ik heb ervaring met het kweken van buulbuuls,nachtegalen en spreeuwen,m aar ben op zoek naar specifieke gaailijster gegevens.
Bij voobaat bedankt,
Rob

minla
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Re: roodstaart gaailijster

Bericht door minla » 09 okt 2008, 23:39

Hallo Rob,

Met de roodstaart heb ik dan wel geen ervaring. Maar ik heb wel zo'n beetje dezelfde achtergrond als jou. Ik ben begonnen met japanse nachtegalen en witoor buulbuul's. Dit jaar ben ik begonnen met chinese spotlijsters , garrulax canorus. En alhoewel ze beken staan als zeeeeeer moeilijk kweekbaar heb ik 3 geringde jongen op stok. En het koppel heb ik pas in april/mei aangeschaft. Het grootbrengen is gebeurd met een onbeperkt aangeboden aantal meelwormen ( waar ze zelf de witte uitpikken ) , elke dag 6 krekels maat 8 per jong , en elke dag 8 wasmotten per jong per dag. Alles zat in een bodem van vitaminen preparaat en werd de avond voor servering op vitaminen gezet. Daarbij een theelepel buffalo's en pinky's uit de diepvries en die werden bepoederd door een vitaminen preparaat en spirulina. Het enige wat me heel erg is opgevallen is dat ze ontzettend schuw kwa broeden. Bij de eerste 3 legsels werden de eieren er telkens uitgegooid als ik gekeken had. Bij het laatste legsel had ik een groot traliekastje bekleed met kunstgroen heel hoog in de volliere gehangen en alles ging perfect , na mijn mening omdat de vogels dachten dat het nest voor mij ontvindbaar was.

Misschien heb je er wat aan , succes aankomend seizoen

Mvg Rob

Plaats reactie