Gaailijsters

Alles m.b.t. vogelsoorten

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
GAAILIJSTER
Junior Forumlid
Contacteer:

Gaailijsters

Bericht door GAAILIJSTER » 11 mei 2009, 19:29

hier de stand met mijn gaailijsters tot nu toe

roodstaartgaailijster gooit net als vorig jaar de eieren uit het nest ,ik heb nu maar een nep ei in het nest gelegd ,misschien geeft de man of pop het dan wel op (dader is mij onbekend)

roodvleugelgaailijster heeft van de twee eieren er 1 uitgebroed ,de andere was onbevrucht helaas lag het jong na 1 dag dood in de voliere gelukkig slepen ze al weer met nest materiaal

blauwooggaailijster is al twee weken een nest aan het bouwen in een buxus ,heeft er bijna een baal hooi in weggewerkt ,ik hoop eerdaags op de eerste eieren

bruinmaskergaailijster heeft op dit moment 3 jongen van 7 dagen oud ,ik heb begrepen dat er meerdere mensen succes met deze gaailijster hebben

witkuifgaailijsters hebben vandaag hun eerste ei in een door mij aangeboden merel nest ,waar zij verder maar enkele strootjes zelf hebben aangebracht

witkeelgaailijsters,witwanggaailijster en borstbandgaailijster zijn allen nog niet verder dan een begin van een nest en veel met materiaal rond vliegen

zoals jullie zien is er wel een begin ,maar moet je met gaailijsters blijkbaar veel geduld hebben ,ik ga zo weinig mogelijk in de volieres om de vogels niet te verstoren ,ik ga de bruinmaskers maar niet ringen misschien bij een tweede nest

ik hoop dat er nog een aantal jongen op stok komen

Kaprötel

Re: Gaailijsters

Bericht door Kaprötel » 12 mei 2009, 15:52

Ger,

Dan moeten we de naam van het forum maar gaan veranderen in:

"liefhebbers van het Nederlandse dictee"

Plaats reactie