Driekleurglansspreeuw Spreo superbus
Moderators: René, adminrobin
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Driekleurglansspreeuw Spreo superbus
Goedeavond,
Sinds zeer kort heb ik een koppel driekleurglansspreeuwen.
Hier las ik al wat over ze. http://www.speciaalclub.nl/html/Driekle ... reeuw.html
Maar ik vraag me af moet ik één nestkast verstrekken? Is er dit jaar nog een kans dat ze broeden of moet ik geen nestkast meer verstrekken?
Ik heb nu een berkenblok als nestkast is dit goed?
Wie heeft er tips kweekervaringen met deze vogels?
Sinds zeer kort heb ik een koppel driekleurglansspreeuwen.
Hier las ik al wat over ze. http://www.speciaalclub.nl/html/Driekle ... reeuw.html
Maar ik vraag me af moet ik één nestkast verstrekken? Is er dit jaar nog een kans dat ze broeden of moet ik geen nestkast meer verstrekken?
Ik heb nu een berkenblok als nestkast is dit goed?
Wie heeft er tips kweekervaringen met deze vogels?
Re: Driekleurglansspreeuw Spreo superbus
ik heb mijn koppels zelf gebouwde nestkasten gegeven. het grondoppervlak is dan wat breder, ongeveer 20 a 25 in het vierkant. ze zijn erg makkelijk en doen het overal in. een koppel buwde zelfs een vrijstaand nest in een struik! vreemd voor een holen broeder.
afhanleijk van de leeftijd kunnen ze broeden. meestal slaan jonge vogels het eerst jaar over, hoewel vorig jaar een jonge pop 1 jong gaf. overjarige vogels geven meerdere nesten per jaar.
mvg bert
afhanleijk van de leeftijd kunnen ze broeden. meestal slaan jonge vogels het eerst jaar over, hoewel vorig jaar een jonge pop 1 jong gaf. overjarige vogels geven meerdere nesten per jaar.
mvg bert
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Bert,
Ik heb een bewezen koppel. Die hebben dit jaar al een nest met 4 jongen gehad. Maar moet ik 1 of meerdere nestkasten verstrekken?
Daarnaast vraag ik mij dus nog af of ik er nu nog een blok in moet hangen.
Groet,
Wim
Ik heb een bewezen koppel. Die hebben dit jaar al een nest met 4 jongen gehad. Maar moet ik 1 of meerdere nestkasten verstrekken?
Daarnaast vraag ik mij dus nog af of ik er nu nog een blok in moet hangen.
Groet,
Wim
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Ger,
Bedankt voor je antwoord.
Heb ik op dit moment nog één onbeantwoorde vraag. Dit jaar nog een broedblok of bij leven en welzijn in 2012?
Bedankt voor je antwoord.
Heb ik op dit moment nog één onbeantwoorde vraag. Dit jaar nog een broedblok of bij leven en welzijn in 2012?
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Dit zijn de betreffende vogels.

net als ger zegt gewoon meerder nestgelegenheden geven. ze kiezen dan zelf. ik heb altijd meerder blokken er in hangen. natuur en nestkasten. als ze gekozen hebben haal ik de andere soms weg. sommige maina´s bouwen in alle kasten maar broeden in 1 nest.
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Ger,
Heeft u toevallig ook ergens een geluidsfragment van deze vogels. Dan kan ik op mijn mobiel zetten. Dan speel ik dat af in de omgeving van mijn vogels. Wil ik wel eens hoe ze daarop reageren.
Ik heb dit ook van mijn japanse nachtegalen. Kan dan heel snel horen wat de man of pop is.
Groet,
Wim
Heeft u toevallig ook ergens een geluidsfragment van deze vogels. Dan kan ik op mijn mobiel zetten. Dan speel ik dat af in de omgeving van mijn vogels. Wil ik wel eens hoe ze daarop reageren.
Ik heb dit ook van mijn japanse nachtegalen. Kan dan heel snel horen wat de man of pop is.
Groet,
Wim
Dit is een site waar veel vogelgeluiden op staan : http://www.xeno-canto.org/browse.php?qu ... s+superbus
En anders misschien you tube.
Groeten Meindert.
En anders misschien you tube.
Groeten Meindert.
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Ger,
Ze reageren wel op het geluid van andere driekleur glansspreeuwen merk ik. Had een geluid fragment gevonden. Het zijn wel mooie vogels.
Groet,
Wim
Ze reageren wel op het geluid van andere driekleur glansspreeuwen merk ik. Had een geluid fragment gevonden. Het zijn wel mooie vogels.
Groet,
Wim