rupsen

Alles m.b.t. voeding

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
ime

rupsen

Bericht door ime » 15 mei 2008, 10:53

Het is weer rupsentijd. Als je goed luistert hoor je in het bos overal het geknaag en gevreet van rupsen. Hier in het bos barst het er van. Vooral op esdoorn kun je ze makkelijk vinden. Ik heb er al veel verzameld voor de vogels. Misschien een tip voor jullie. Voor mensen met gaaien en grote vogels is het misschien niet de moeite maar voor degene met kleinere vogels loont het de moeite denk ik wel. Ik had zo een paar bakjes vol verzameld. Zeer gezond voer!

(Al zoekend werd ik aangesproken door een natuurfotograaf die mij de les meende te moeten lezen over het verstoren van de natuur en wat er zou gebeuren als iedereen rupsen zou verzamelen. Repliek: wat zou er gebeuren als iedereen in de natuur liep te fotograferen? Juist, verstoring van de natuur. Einde discussie met hem.)

Gaai
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Re: rupsen

Bericht door Gaai » 15 mei 2008, 15:59

In brandnetelvelden kun je ook groene rupsen verzamelen. Je moet gewoon kijken naar de bladeren van de plant die opgerold zijn. Deze werden door de rups samengekleefd om zodoende een schuilplaats te verkrijgen.
Inderdaad, zoals Timalie zegt, ideaal voer voor bv Japanse nachtegalen. Je moet je alleen wat voorbereiden qua kledij wat anders wordt het een pijnlijke aangelegenheid.

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door White_Blackbird » 15 mei 2008, 16:00

Lachen, zo'n vent Timalie. Die paar handjes rupsen. Er zitten er honderdduizenden in de bomen.
En je weet wat er gezegd wordt over sommige natuurliefhebbers en fotograven:
"Ze vertrappen een heleboel planten om bij die ene zeldzame te komen..."

Arjan

Bericht door Arjan » 15 mei 2008, 21:14

goeie tip Ime ik ga er morgen meteen op uit.

Plaats reactie