heeft iemand ervaring met het naast elkaar plaatsen van japanse nachtegalen ?
ik heb enkele volieres van 2m bij 3m50 naast elkaar staan tussen de volieres is het
gewoon gaas,volieres zijn volledig aangeplant en vogels kunnen mekaar zien en horen.
Geeft dit problemen met de kweek?
Weet iemand ook vanaf wanneer een japanse nachtegaal jongen kan voortbrengen ?
is dit al vanaf het eerste jaar bv vogels van 2010 kunnen deze al in 2011 jongen krijgen ?
alvast bedankt
meerdere koppels japanse nachtegalen naast elkaar?
Moderators: René, adminrobin
Re: meerdere koppels japanse nachtegalen naast elkaar?
Jeroen,
Ik heb ooit japanse nachtegalen gekweekt met meerdere koppels in dezelfde voliere.
En wat de leeftijd betreft bij deze vogels ,om te kweken heb ik ooit jongen gehad van een man die in hetzelfde jaar geboren was.
al wat ik hier zeg is niet ideaal maar het kan wel gr smoke.
Ik heb ooit japanse nachtegalen gekweekt met meerdere koppels in dezelfde voliere.
En wat de leeftijd betreft bij deze vogels ,om te kweken heb ik ooit jongen gehad van een man die in hetzelfde jaar geboren was.
al wat ik hier zeg is niet ideaal maar het kan wel gr smoke.
na veel dubben heb ik besloten om te schakelen naar wat grotere soorten dan buulbuuls. ben op zoek naar wat bijzondere maina´s , bali´s, en enkele gaailisjters etc.
dus als iemand intersee heeft om wat te ruilen met koppels, geef een seintje.
ik zal proberen een advertentie te plaatsen.
dus als iemand intersee heeft om wat te ruilen met koppels, geef een seintje.
ik zal proberen een advertentie te plaatsen.
hallo bert,
Probeer het bij de nachtegaal. Daar had je me al over gemailt. Zij hebben meerdere soorten zitten vaak. Misschien kan je daar ruilen tegen andere vogels.
Het leukste is natuurlijk naar iemand om mee te kweken maar daar komen ze uiteindelijk wel terecht.
mvg monileger
Probeer het bij de nachtegaal. Daar had je me al over gemailt. Zij hebben meerdere soorten zitten vaak. Misschien kan je daar ruilen tegen andere vogels.
Het leukste is natuurlijk naar iemand om mee te kweken maar daar komen ze uiteindelijk wel terecht.
mvg monileger
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Jammer dat je stopt met je buulbuuls Bert. Sommige soorten zijn vrijwel verdwenen en als je ze weg doet is de kans groot dat je er nooit meer aan komt...
Maar ik kan me voorstellen dat je gaailijsters overweegt. Erg leuke en sterke vogels en sommige staan ook op het punt van verdwijnen. Ik ga het komend seizoen met 3 soorten proberen (geelkeel, witkeel en roodstaartgaailijsters)
Balispreeuwen zijn niet meer zo bijzonder als een aantal jaren geleden. De prijzen van de aangeboden vogels beginnen te dalen. Als ik zie hoeveel er worden aangeboden worden er blijkbaar aardig wat gekweekt.
MVG
Maar ik kan me voorstellen dat je gaailijsters overweegt. Erg leuke en sterke vogels en sommige staan ook op het punt van verdwijnen. Ik ga het komend seizoen met 3 soorten proberen (geelkeel, witkeel en roodstaartgaailijsters)
Balispreeuwen zijn niet meer zo bijzonder als een aantal jaren geleden. De prijzen van de aangeboden vogels beginnen te dalen. Als ik zie hoeveel er worden aangeboden worden er blijkbaar aardig wat gekweekt.
MVG