Naar mijn idee werkt de bestandsregistratie op zijn zachts gezegd niet optimaal. Ik heb diverse keren geprobeerd op deze manier met kwekers in contact te komen en dit is eigenlijk nog nooit gelukt. Heb ik dan zulke bijzondere vogels? Lijkt me toch zeer zeker niet.
Hoe kunnen we dit bestand beter laten renderen, of is er helemaal geen behoefte aan?
Bestandsregistratie
Moderators: René, adminrobin
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Re: Bestandsregistratie
Ik heb zelf eens de proef op de som genomen en navraag gedaan in het bestand naar de kwekers van roodsnavelkitta's. De enige persoon die in het bestand aanwezig was was ikzelf. Nochtans weet ik zeker een viertal kwekers die ze ook hebben zitten.
Ik denk dat veel liefhebbers er niet erg happig op zijn op zich bekent te maken als kweker van zeldzaam wordende vogels. Diefstal van je vogels is altijd een bedreiging.
Een andere reden is volgens mij de volgende : "Het bezit van informatie over wie waar welke vogels heeft geeft macht". Deze instelling kan ik eigenlijk wel begrijpen. Ik heb zelf wel eens naast bepaalde vogels gegrepen omdat ik te "open" was naar andere liefhebbers toe. Alleen moet je bij dergelijke instelling opletten dat je niet aan korte termijn denken gaat doen. Vandaag heb je genoeg vogels van een bepaalde soort, maar morgen kan je helemaal zonder zitten.
Ik denk dat het beter is zelf veel te lezen en op zoek te gaan naar kwekers van dergelijke vogels. Ik denk dat ik sinds begin 2007 al bijna 3000 kilometer heb gereden in België en Nederland. Op den duur weet je deze kwekers wel te vinden en weten ze jou ook te vinden als het nodig is.
Wat wel belangrijk is is om eerlijk te zijn. Waardevolle vogels worden nu door de echte liefhebbers enkel weggedaan aan andere kwekers. Voor mezelf vind ik het belangrijk dat ik weet waar mijn vogels terechtkomen en waar ik ze later eventueel ook terug kan aanschaffen. Verkopen kan altijd, aankopen echter ...
Ik denk dat veel liefhebbers er niet erg happig op zijn op zich bekent te maken als kweker van zeldzaam wordende vogels. Diefstal van je vogels is altijd een bedreiging.
Een andere reden is volgens mij de volgende : "Het bezit van informatie over wie waar welke vogels heeft geeft macht". Deze instelling kan ik eigenlijk wel begrijpen. Ik heb zelf wel eens naast bepaalde vogels gegrepen omdat ik te "open" was naar andere liefhebbers toe. Alleen moet je bij dergelijke instelling opletten dat je niet aan korte termijn denken gaat doen. Vandaag heb je genoeg vogels van een bepaalde soort, maar morgen kan je helemaal zonder zitten.
Ik denk dat het beter is zelf veel te lezen en op zoek te gaan naar kwekers van dergelijke vogels. Ik denk dat ik sinds begin 2007 al bijna 3000 kilometer heb gereden in België en Nederland. Op den duur weet je deze kwekers wel te vinden en weten ze jou ook te vinden als het nodig is.
Wat wel belangrijk is is om eerlijk te zijn. Waardevolle vogels worden nu door de echte liefhebbers enkel weggedaan aan andere kwekers. Voor mezelf vind ik het belangrijk dat ik weet waar mijn vogels terechtkomen en waar ik ze later eventueel ook terug kan aanschaffen. Verkopen kan altijd, aankopen echter ...
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
@ Gaai, ik ken iemand, die met roodsnavelkitta's, blauwe eksters enz... kweekt. Het is wel iemand die ook niet al te graag in de kijker loopt. Ik probeer je er mee in contact te brengen. btw: de gaailijsters hebben het nest uit volièredraad, na het een beetje vorm gegeven te hebben met hooi en gedroogde bladeren van siergrassen, geacepteerd!!!, ze zijn bezig het verder af te werken met cocosvezel. De tip van u, samen met die van Arjan, werkt blijkbaar..
Groetjes,
Jan
ps: laat je zodra ik hem heb gecontacteerd iets weten via mail.
Groetjes,
Jan
ps: laat je zodra ik hem heb gecontacteerd iets weten via mail.
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Bedankt, en graag gedaan.
inderdaad goeie tip zelf een nest vormen met vouliere draad ga het ook proberen!! groetjes
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Je moet juist een beetje opletten dat de draad aan de rand van de nestkom niet te veel samengedrukt is. Als de draad te dicht geklemt is kunnen de tenen of nagels van de vogel er blijven tussenhaken. Dat kost je bijna zeker je vogel. Ik heb het lang geleden eens voorgehad en heb het onlangs nog van een andere liefhebber gehoord. Hetzelfde is van toepassing voor de rieten mandjes.