Laat bloeiers of broeders?

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
rickvgro
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Laat bloeiers of broeders?

Bericht door rickvgro » 13 nov 2011, 14:50

Afgelopen week miste ik al steeds 1 van de 2 Japanse nachtegalen. Ik vreesde het ergste, maar... Na enig speurwerk vond ik de man, zittend op een nestje. In het nestje 2 eitjes! Afgelopen seizoen heb ik vier nestjes van dit koppel gehad, waarvan 2 groot gekregen. Heeft er iemand ook ervaring met broedende vogels zo laat in het jaar? En vooral hoe te handelen? De dagen zijn natuurlijk al relatief kort en de kans dat jongen groot worden zal erg klein zijn.

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Re: Laat bloeiers of broeders?

Bericht door White_Blackbird » 14 nov 2011, 20:17

Hoi Rick,

Ik zou de eventuele jongen na een dag of 5 uit het nest halen en verder met de hand grootbrengen.

MVG

bert
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door bert » 14 nov 2011, 22:40

ik heb een keer oranjevlek buulbuul jongen gekregen in februari. dus ook korte dagen en s´nachts nachtvorst, van de 2 jongen heeft er 1 het overleefd. ik was banger dat de pop opnieuwe zou leggen in de vrieslou en met legnood zou sterven, want het was de enigste pop die ik toen had. kortom als de ouders er goed opzitten moet het lukken met de koude. het voeren zal krap zijn maar misschien lukt het.
mvg bert

rickvgro
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door rickvgro » 18 nov 2011, 07:33

Hoeveel voedingen moeten de vogels krijgen als deze 5 dagen zijn? En op wat voor een manier hou je de jongen warm?

rickvgro
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door rickvgro » 02 dec 2011, 14:54

De eitjes waren waarschijnlijk onbevrucht. De vogels zijn na ruim 2 weken van de eieren afgestapt en ik heb niets meer gevonden.

Plaats reactie