monileger schreef:hallo,
Ik wist niet dat je in Thailand woont. Misschien is de kleine borstband daar nog niet zo zeldzaam. Had het er meer over dat ze in Europa voor de kweek zeldzaam zijn.
Voor de kweek moeten de volieres zeker groter worden en per koppel houden want anders maken ze elkaar af als het te klein is.
Daar is die landen worden inderdaad veel vogels gehouden in kooien voor de zang. als je het niet zeker weet kan je proberen het te laten seksen als dat daar ook kan.
Of even verder zoeken. Is het echt zingen wat hij / zij doet of een geluid maken. de poppen maken wel geluid maar zingen niet.
Heb ze een paar jaar geleden gekweekt. Je moest het als het goed is ook kunnen zien aan de zwarte oor randen, bij een man is die aangesloten en de pop doorbroken. zoals ik dacht ik zag bij jou vogel.
ik zou zeker uitkijken met de rijstvogels, als ze honger hebben eten ze dat met de lunch, zeker jonge vogels zijn nog wat zwakker.
mvg monileger
Hallo monileger
Ja ik woon sinds afgelopen 5 maart inmiddels 8 jaar in Thailand.
Ik had geen vogels maar ongeveer 1 jaar nu heb ik begonnen met zebravinkjes nu naar enkele insekten en fruit etende vogels.
Ik begrijp inmiddels dat het betreft kweek borstbandvogels in Holland, maar hier in Thailand zie ik ze wel gelukkig maar.
En ja hier worden de meeste vogels in kooitjes aangeboden als zangvogel.
Ook de rijstvogels en zebravinkjes zal je normaal niet in elke dierenwinkel waar ook wel vogels zijn niet vaak tegenkomen.
Wel als je in Bangkok naar de markt gaat, maar doe dit niet woon in Pattaya en lees ook op internet dat de dieren er vaak slecht aan toe zijn.
Heb hier drie zaken in Pattaya die niet veel vogels hebben, maar juist de grotere vogels in kooitjes aanbieden.
Ik heb de foto goed bekeken en de vogel en hij is inderdaad doorbroken dus na jou kennis dus een pop.
In dezelfde zaak is nog steeds een stuk grotere waar tot op heden geen liefhebbers voor gevonden zijn.
Ben erg benieuwd na de band of hij wel of niet doorbroken is.
Echter het probleem is een grote voliere, speciaal om een soort alleen te kweken zonder andere vogels.
Heb geluisterd op Youtube maar lijkt er een beetje op maar te kort om het als zingen te zien.
Dus zal behoren tot het maken van een geluid en niets meer.
Heb eind van de dag en had dit nog niet gelezen de kleine vogels en de paar grotere gescheiden door de voliere met een wand in twee zelfde maten te delen.
Beide kanten hebben een deur en door de wand merk ik met stevige takken voor de grotere vogels dat er meer rust is gekomen.
En wat belangrijk is risico te voorkomen dat de verschillende kleuren rijstvogels een hapje tussendoor worden.
Heb de wildkleur en witte rijstvogels die op dit moment juist uit de nesten komen.
Ik wil in de weken / maanden een ander als het mogelijk is een hoekhuis vinden of een huis die door aan het einde van een straat alleen aan 1 kant buren heeft.
Misschien is de tuin ruimer en hierdoor de mogelijkheid voor een voliere in een redelijk maat erbij.
We zien wel maar nu is even vanmiddag de scheiding van de kleine vogels met nesten en o.a. gaailijsters even een periode opgelost.
Robert.