hangend vleugeltje
Moderators: René, adminrobin
hangend vleugeltje
ik heb nou 3 koppels nachtegalen zitten!! nou heb ik bij 2 van de drie koppels bij de popjes gezien dat ze een 1 hangent vleugeltje hebben!! weet iemant oorzaak hiervan?? en of hier wat aan is te doen?? heeft dit te maken met ondervoeding bij geboorte?? hoor het van jullie groetjes
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Re: hangend vleugeltje
Toen ik spreeuwen kweekte vertelde een collega kweker mij dat afhangende vleugels konden voorkomen bij een besmetting van de vogel met wormen. Ik weet niet of dit enige waarheid inhoud, maar je kon misschien de vogels eens ontwormen of de mest laten onderzoeken naar wormeneieren.
Ik meen dat het komt door het vangen van de vogels of door het jagen van vogels achter elkaar. Pees of spier van de vleugel hebben dan een lichte kneuzing of verrekking opgelopen. Rust maakt het beter.
oke dat idee had ik ook timalie! want ik vond het zo raar dat toen ik ze kocht ik nix had opgemerkt!! en thuis zag ik het ineens zomaar!!! want voor dat ik een vogel koop kijk ik er toch altijd uitvoerig naar!!! dus zou toch een kneuzing ofzo kunnen zijn tijdens vangen!! bedankt