pop bij man schamalijster!!
Moderators: René, adminrobin
pop bij man schamalijster!!
nu is mijn vraag of ik mijn pop schama 2008 bij een man 2007 in de vlucht kan zetten hij is goed begroeit!! maar is dit verstandig en of hoe kan ik het beste aanpakken!! gaat me niet om de kweek!! pop ook nog jong!!
groetjes
groetjes
Re: pop bij man schamalijster!!
Niet doen rico dat kan je je jonge pop kosten.
Voorbeeld: Als mijn nieuwe jongen uit het ei komen moeten de oude jongen van het vorige nest al weg gevangen zijn.
Die gaan dan in een kooi, in het broedgedeelte bij de ouders, zodat die nog kunnen voeren. Na een aantal dagen als ik de jongen niet meer hoor roepen om eten, gaan de jongen van dan één maand oud naar een studie kooi die buiten aan de volière hangt.
Vandaag ontsnapte tijdens het uitvangen een jong die dus nog maar 4 dagen niet meer in de directe omgeving van Pa zat.
Maar Pa zat hem meteen op de hielen en pikte het.
Hou ze apart wel in elkaars gezichtsveld en hoe je ze met der tijd bij elkaar moet zetten? Daar kom ik nog op terug.
Voorbeeld: Als mijn nieuwe jongen uit het ei komen moeten de oude jongen van het vorige nest al weg gevangen zijn.
Die gaan dan in een kooi, in het broedgedeelte bij de ouders, zodat die nog kunnen voeren. Na een aantal dagen als ik de jongen niet meer hoor roepen om eten, gaan de jongen van dan één maand oud naar een studie kooi die buiten aan de volière hangt.
Vandaag ontsnapte tijdens het uitvangen een jong die dus nog maar 4 dagen niet meer in de directe omgeving van Pa zat.
Maar Pa zat hem meteen op de hielen en pikte het.
Hou ze apart wel in elkaars gezichtsveld en hoe je ze met der tijd bij elkaar moet zetten? Daar kom ik nog op terug.
Hoe je een paar Shama's moet koppelen.
De man en pop hou je gescheiden, maar wel zo dat ze elkaar kunnen horen en zien.
De pop moet de beschikking hebben over twee nestkasten.
foto's van die nestkastjes zijn op deze site wel te vinden.
Zodra de pop aan nestbouw begint dan weet je dat alles snor zit.
Wachten totdat het nest gereed is en dan kan de man erbij.
Je zal zien dat de man eerst het nest gaat inspecteren hij zit een tiental minuten op de rand van het nest.
En als alles dan goed is dan komt de pop aan de beurt dat ziet er best wel agressief uit maar als je goed oplet
dan zal je zien dat er eigenlijk niets gebeurd paring volgt spoedig.
Het eerste eitje kan je binnen 2 dagen verwachten ze legt er vier maar gaat al zitten bij ei drie.
Helaas is het eerste legsel 9 van de 10 keer onbevrucht.
Maar als je geluk hebt is het tweede legsel wel bevrucht.
Veel meer over Shama's kan je lezen op het Blog van David de Souza de man met de mooiste Shama's ter wereld.
http://davidsbirds.blogspot.com/
veel leesplezier
De man en pop hou je gescheiden, maar wel zo dat ze elkaar kunnen horen en zien.
De pop moet de beschikking hebben over twee nestkasten.
foto's van die nestkastjes zijn op deze site wel te vinden.
Zodra de pop aan nestbouw begint dan weet je dat alles snor zit.
Wachten totdat het nest gereed is en dan kan de man erbij.
Je zal zien dat de man eerst het nest gaat inspecteren hij zit een tiental minuten op de rand van het nest.
En als alles dan goed is dan komt de pop aan de beurt dat ziet er best wel agressief uit maar als je goed oplet
dan zal je zien dat er eigenlijk niets gebeurd paring volgt spoedig.
Het eerste eitje kan je binnen 2 dagen verwachten ze legt er vier maar gaat al zitten bij ei drie.
Helaas is het eerste legsel 9 van de 10 keer onbevrucht.
Maar als je geluk hebt is het tweede legsel wel bevrucht.
Veel meer over Shama's kan je lezen op het Blog van David de Souza de man met de mooiste Shama's ter wereld.
http://davidsbirds.blogspot.com/
veel leesplezier
oke arjan bedankt voor je info!
maar ik begrijp dus dat je een koppeltje niet gewoon hele jaar bij mekaar kan houden??
weet dat de mannen in het wild op zich zelf leven.
of kan dit wel??
of moet je deze methode altijd toepassen bij schamalijsters
groetjes
maar ik begrijp dus dat je een koppeltje niet gewoon hele jaar bij mekaar kan houden??
weet dat de mannen in het wild op zich zelf leven.
of kan dit wel??
of moet je deze methode altijd toepassen bij schamalijsters
groetjes
Dit gaat puur om het koppelen.
Ik laat de koppels het hele jaar gewoon bij elkaar maar ik weet dat er legio anderen zijn die ze uit elkaar halen.
Ik laat de koppels het hele jaar gewoon bij elkaar maar ik weet dat er legio anderen zijn die ze uit elkaar halen.
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Arjan,
Hoe groot zijn je vluchten dan? Beplant, etc?
Het scheiden van de vogels is iets dat mij tegen hield mbt de shama's.
Anne
Hoe groot zijn je vluchten dan? Beplant, etc?
Het scheiden van de vogels is iets dat mij tegen hield mbt de shama's.
Anne
Hallo Anne
Een vlucht van 2x2x2.5 met een ruim verwarmd binnenhok voldoet goed beplant. En uiteraard een warmtestok.
Een vlucht van 2x2x2.5 met een ruim verwarmd binnenhok voldoet goed beplant. En uiteraard een warmtestok.