Europese nachtegaal

Alles m.b.t. vogelsoorten

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
minla
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Europese nachtegaal

Bericht door minla » 07 mei 2009, 22:12

Wie heeft er Europese nachtegaal(en) In bezit en kan me wat vertellen over de voeding / in leven houden / en of ze makkelijk zingen in gevangenschap?

Ik ben vandaag de polder bij ons in de buurt ingeweest en heb daar een half uur staan luisteren naar de zang van een nachtegaal die nog geen 5 meter van de af op een wilgentak zat. Onvoorstelbaar wat een reporoir , en zuiver en hardheid zeg. Dit overtreft mijn Jap. nachtegaal en Chinese spotlijster makkelijk. :shock: :evil: :evil: :evil:

Softbill

Re: Europese nachtegaal

Bericht door Softbill » 07 mei 2009, 23:46

Absolutely nothing sings like a European nightingale - not even close. It is impossible to describe how beautiful it is - no language is adequate.
Males will sing in an aviary, no problem. When they sing at night, the song sounds very loud and it can annoy neighbours when it happens night after night.
They are not easy to keep - I think that diet may be the problem.

Absoluut niets zingt als een Europese nachtegaal - sluit niet zelfs. Het is onmogelijk om te beschrijven hoe mooi het is - geen taal is adequaat.
De hannen zullen in een voliere zingen, geen probleem. Wanneer zij bij nacht zingen, kunnen de zeer luide liedgeluiden en het buren ergeren wanneer het nacht na nacht gebeurt.
Zij zijn niet gemakkelijk te houden - ik denk dat het dieet het probleem kan zijn.

girlits
Forumlid
Contacteer:

Re: Europese nachtegaal

Bericht door girlits » 16 mei 2009, 22:33

Als je jappen en chinese spotlijsters in leven kunt houden lukt dat ook met nachtegalen,zang is inderdaad prachtig ,dag en nacht.Je moet alleen niet op dit forum zijn want volgens mij zit de europese insecteneter hier in het verdomhoekje.
groeten eddie

Plaats reactie