gaailijsters in combinatie met andere soorten

Alles m.b.t. vogelsoorten

Moderators: René, adminrobin

Arjan

Re: gaailijsters in combinatie met andere soorten

Bericht door Arjan » 28 jan 2010, 01:38

Daar had ik al eerder een vermoeden van dat onder die rotziekte van atoxoplasmase zich meerdere ziekte's schuilhouden.
Zoals die oogbacterie en nu weer een kok die resistent is tegen de ESB3 en enrofloxoral waarmee alle shama's behandeld worden tegen die oogbacterie.

Het goede nieuws is dat de parasitaire atoxoplasmose infectie niet meer terug te vinden was.
En dat kan je alleen controleren met lever, milt en long onderzoek dus post mortum.
De mestonderzoeken van de twee resterende poppen:
Van één totaal geen megabacteriën, coccidien of wormeieren en na kleuring ook geen bacteriën, gisten of schimmels zichtbaar.
De tweede was idem maar na kleuring toch enkele bacterië (coccoid en staafvormig) zichtbaar, Maar zeer weinig,
Maar let wel: Een atoxoplasmose infectie zal je nooit kunnen uitsluiten aan de hand van een mestonderzoek.

Al mijn vogels zijn nu herstellend van die langdurende ESB3 kuur ik ben van plan om over een maand: begin voorjaar nog een 5 daagse kuur te geven.
Om een eventuele regressie vroegtijdig de kop in te drukken.
In de tussentijd heel goed blijven kijken en regelmatig mestonderzoek laten verrichten.

Zo en nu is het tijd voor iets veel leukers en dat is de zang.
Ja WB ik heb wel een veel kleinere tuin, maar ik hoef alleen maar de trap af te lopen en mijn eerste klant komt pas om 16.00 uur dus ik heb nog wel even de tijd.
Maar ik blijf jaloers op die ruimte die jullie hebben. Maar ik hoef nog maar een 8 jaar te werken en dan komen wij gewoon ook die kant op.
Nu nog even een nieuw onderwerp: Gaailijsters en zang.

Plaats reactie