hallo
ik kweek al een paar jaar japanse nachtegalen nu heb ik zins vorig jaar voor het eers jongen gehad ,maar de ouders voeren de jongen prima . na 12 dagen komen ze uit het nest .ze proberen wat te fladeren enz de ouders voeren goed door. maar de jongen gaan er steeds slechter uit zien, kruipen beetje over de grond gaan bol ziten onder een struik enz en gaan vervolgens na ongeveer 5 dagen helaas dood, wat kan de oorzaak zijn? IK voer de nachtegalen universeel voer en bufalow wormen,meelwormen, pinkies en fruitvliegjes
mvg stefan
japanse nachtegaal
Moderators: René, adminrobin
Re: japanse nachtegaal
Stefan, even het forum doorspitten. Er staat al iets over dit onderwerp op. Twee dingen zijn mogelijk. Vitamine/kalkgebrek of een bacteriele infectie. Bevat je voer genoeg kalk en vitaminen? Hebben de jongen verkeerde ontlasting?
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Re: japanse nachtegaal
Ik denk gelijk weer aan Atoxoplasmose...
Japanse nachtegaal - Pluimen Verlies - Dringend reacties
Hallo
Ik heb een koppel Japanse Nachtegaal. Sinds vier à vijf weken verliezen beide vogels hun pluimen en er komen geen nieuwe pluimen bij. Op de rug en nek van beide vogels zijn er bijna geen pluimen meer.
Beide vogels hebben geen gebrek aan beweging, beide bewegen constant, het mannetje fluit regelmatig, er is regelmatig copulatie, beide vogels eten zonder probleem. Ik geef in de voorbij dagen regelmatig water om bath te nemen. Ik merk dat wanneer beide vogels stil naast elkaar zitten, beginnen ze elkaar te krabbelen en pluimen uittrekken.
In de bath water doe ik "ORO-BATH" van Versele-Laga, maar dan gaan ze niet in, maar als ik gewone water geef, dan gaan ze wel in.
Heeft iemand dit soort pluimen verlies meegemaakt? Wat kan de oorzaak zijn? Wat kan ik doen?
Graag reacties en suggesties
Groetjes
Max
Ik heb een koppel Japanse Nachtegaal. Sinds vier à vijf weken verliezen beide vogels hun pluimen en er komen geen nieuwe pluimen bij. Op de rug en nek van beide vogels zijn er bijna geen pluimen meer.
Beide vogels hebben geen gebrek aan beweging, beide bewegen constant, het mannetje fluit regelmatig, er is regelmatig copulatie, beide vogels eten zonder probleem. Ik geef in de voorbij dagen regelmatig water om bath te nemen. Ik merk dat wanneer beide vogels stil naast elkaar zitten, beginnen ze elkaar te krabbelen en pluimen uittrekken.
In de bath water doe ik "ORO-BATH" van Versele-Laga, maar dan gaan ze niet in, maar als ik gewone water geef, dan gaan ze wel in.
Heeft iemand dit soort pluimen verlies meegemaakt? Wat kan de oorzaak zijn? Wat kan ik doen?
Graag reacties en suggesties
Groetjes
Max