Mezensoorten

Alles m.b.t. vogelsoorten

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
baardman
Forumlid
Contacteer:

Mezensoorten

Bericht door baardman » 26 mar 2011, 18:59

Hallo, Ik ben net nieuw hier op dit forum en ben eigenlijk wel benieuwd of er hier ook mensen zijn die met mezensoorten kweken en dan gaat mijn voorkeur uit naar de Aziatische
soorten zoals de Kroonmees(Parus xanthogenys), Geelwangmees(Parus spilonotus), Roodkopstaartmees(Aegithalos concinnus) of de Sparremees(Periparus rufonuchalis), maar mensen met andere mezensoorten mogen natuurlijk ook altijd reageren.

Mvg, Baardman

bert
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Re: Mezensoorten

Bericht door bert » 27 mar 2011, 20:33

inmiddels heb ik bijna al mijn buulbuuls kunnen ruilen of verkopen en heb ik mijn nieuwe collectie aardig weer op peil. ik heb nu 3 koppels oevermaina´s, 2 koppels kuifmaina´s, 1 koppel Java maina´s; enkele bali - en 2 koppel driekleurglans spreeuwen; 2,5 koppel roodstaart- , 2 koppels kastanjevleugel-, 1 koppel witwanggaailijsters; 2 koppels sanblasgaaien, kopple shama's.
verder heb ik alleen nog 2 koppels kala's waarvan de mannen mutatie vererven, een koppel goudborstbuulbuuls en chinese buulbuuls.
een aantal vogels zijn jong en zullen nog een paar jaar moeten rijpen om te kunnen kweken. gelukkig zijn er ook een aantal volwassen vogels bij zodat ik toch enige kans op broedresultaten heb.
aangezien ik geen ervaring heb met de kweek van deze maina soorten is alle info van harte welkom. gaat mij dan om type nestkasten, grootte en vorm, nestmateriaal etc.
mvg bert

baardman
Forumlid
Contacteer:

Bericht door baardman » 28 mar 2011, 19:55

Hallo Bert,
Ik denk, dat er bij u iets is fout gegaan. U reageert op een door mij geplaatst onderwerp, maar uw reactie heeft hier naar mijn mening helemaal niets mee te maken.
Erg leuke vogels die u daar noemt, maar ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die met Aziatische mezensoorten (of andere bijzondere mezensoorten) kweken terwijl u zelf eigenlijk ook naar tips vraagt met betrekking tot het kweken met maina soorten. Volgens mij is het voor ons allebei beter om uw reactie te verplaatsen of te verwijderen zodat we daarna hopelijk reacties krijgen waar we alle twee iets aan hebben. In ieder geval succes verder.

Mvg, Baardman

hendrik
Junior Forumlid
Contacteer:

Bericht door hendrik » 27 jun 2011, 10:41

hallo baardman

ik kweek de geelborstazuurmees
en probeer nu te kweken met de kleine diksnavelmezen(paradoxornis webbianus).

mvg henk

Plaats reactie