Misterie rond de Imperial Woodpecker
Moderators: René, adminrobin
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Misterie rond de Imperial Woodpecker
Eentje voor de liefhebbers van spechten (zitter er hier trouwens liefhebbers van spechten? In zwolle waren er toch weer enkele soorten aanwezig!).
http://www.allaboutbirds.org/Page.aspx?pid=2314#top
Leuke filmpjes ook!
http://www.allaboutbirds.org/Page.aspx?pid=2314#top
Leuke filmpjes ook!
Re: Misterie rond de Imperial Woodpecker
Ik ben zeker een liefhebber van spechten 
Welke soorten zaten er in Zwolle?

Gewone witte, Melanerpes caudidusspreeuw schreef:Ik ben zeker een liefhebber van spechten
grote bonte
en dan nog iets dat ik niet kende, tussen kleine en grote bonte specht, maar helemaal anders getekend, daar waren er ook genoeg van!
Als het tussen de kleine en grote bonte is dan zal het middelste zijn
hehehe
Verschillen:
Grote - Middelste - Kleine

Verschillen:
Grote - Middelste - Kleine

Haha, ik verwachte dat antwoord al
Neen, het was echt wel iets helemaal anders van tekening, maar ongeveer dezelfde grootte.
Ik denk eerder iets siberisch?
Maar die witte waren echt wel prachtig ook!
De man die te koop stond op zwolle was volgens de eigenaar een jonge vogel, en moest zijn oogring nog beter ontwikkelen.
En hij was nu al zo mooi, wat wordt dat als hij zoals de foto wordt,...prachtig!

Ze zijn blijkbaar niet moeilijker te houden als bijvoorbeeld baardvogels en kweken nog vrij eenvoudig eens je wat ervaring hebt met insecteneters zei de verkoper.
Maar ik zou ze zelf nog niet zo snel kopen, dan had ik meer intresse in de sanblasgaaien, vele beo's, incagaaien en garulax-species die daar op de beurs te zien waren.

Neen, het was echt wel iets helemaal anders van tekening, maar ongeveer dezelfde grootte.
Ik denk eerder iets siberisch?

Maar die witte waren echt wel prachtig ook!
De man die te koop stond op zwolle was volgens de eigenaar een jonge vogel, en moest zijn oogring nog beter ontwikkelen.
En hij was nu al zo mooi, wat wordt dat als hij zoals de foto wordt,...prachtig!
Ze zijn blijkbaar niet moeilijker te houden als bijvoorbeeld baardvogels en kweken nog vrij eenvoudig eens je wat ervaring hebt met insecteneters zei de verkoper.
Maar ik zou ze zelf nog niet zo snel kopen, dan had ik meer intresse in de sanblasgaaien, vele beo's, incagaaien en garulax-species die daar op de beurs te zien waren.
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Die witte heb ik niet gezien 
Maar wel die kleintjes, waren inderdaad iets tussen de grote en de kleine bonte, misschien de middelste?
De grote bonte heb ik wel gezien, ook een mooie.

Maar wel die kleintjes, waren inderdaad iets tussen de grote en de kleine bonte, misschien de middelste?
De grote bonte heb ik wel gezien, ook een mooie.
Mss was het één van deze?
Witrug

Syrische bonte

Witrug

Syrische bonte

Ik denk wel dat het de onderste was.
Qua grootte kan ik niets zeggen, maar de vogels hadden net zoals bij de kleine bonte enkel in de nek een lapje rood.
Maar ze waren wel beduidend groter als de kleine bonte. Dus misschien wel die siberische.
Als deze gehouden worden in avicultuur natuurlijk?!
Qua grootte kan ik niets zeggen, maar de vogels hadden net zoals bij de kleine bonte enkel in de nek een lapje rood.
Maar ze waren wel beduidend groter als de kleine bonte. Dus misschien wel die siberische.
Als deze gehouden worden in avicultuur natuurlijk?!
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Bij ons zit de grote bont ook steeds in de tuin, evenals de groene, de kleine bonte en de zwarte hebben we hier echter maar 1 keer meegemaakt.
"Grote bonte" in de tuin:

Oja, in Zwolle stond ook een koppel draaihalzen te koop bij "Meul", voor de liefhebbers, snel zijn
Mooie vogels waren dat!

"Grote bonte" in de tuin:

Oja, in Zwolle stond ook een koppel draaihalzen te koop bij "Meul", voor de liefhebbers, snel zijn

Mooie vogels waren dat!

Als ik dit zie dan blijf ik me verbazen wat er allemaal in onze volieres rondvliegt (en gekweekt wordt)!
-
- Junior Forumlid
- Contacteer:
ik zal toch eens naar zwolle moeten gaan kijken , want blijkbaar zijn daar veel vogels die ik zoek , daar te vinden ook de bonte specht of andere , zelf ken ik mensne die ze kweken en ja hoor niet echt moeilijk te houden ,