Corvidae

Alles m.b.t. vogelsoorten

Moderators: René, adminrobin

Vagabunda
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Re: Corvidae

Bericht door Vagabunda » 27 sep 2012, 20:40

monileger schreef: als ik de ruimte had, had ik ze graag terug gewilt maarja dat heeft niet iedereen
Ik heb er wel ruimte voor, je mag hier altijd een koppeltje komen huisvesten :mrgreen: :lol:
Haha, grapje.

Maar zijn ze ook echt winterhard?

En idd, ze blijven mooi, die blauwkleuring deert me niet.
Marc van hier op het forum (gaai) heeft in de "witte spreeuw" ook een mooi artikeltje geplaats, heb het al vele malen herlezen, en ook daar zien de vogels er op de foto nogal blauw uit, vandaar mijn vraag of dit wat vergelijkbaar is met de groene kitta.

Vagabunda
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door Vagabunda » 27 sep 2012, 20:45

monileger schreef:Sinds vorig jaar ( kwamen er ook een aantal groen inca uit frankrijk of portugal) waren er amper groene inca gaaien te vinden. Nu zijn er weer 12 aangeboden op zwolle maar volgens mij is de gele er toch nog meer. Van de gele zijn er ook niet heel veel meer.
Zit er eigenlijk een verschil in prijs tussen de gele en de groene inca?

monileger
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door monileger » 27 sep 2012, 22:20

als jij een goed beplante voliere heb waar ze tussen kunnen zitten en dikke zit stokken zijn ze winterhard als ze bij de vorige eigenaar ook buiten zaten winterhard.

gaaien zijn echt heel sterk dus die kunnen echt wel wat hebben.

denk dat beide soorten rond het zelfde bedrag zitten denk rond de 1600 euro. Je kan beter wat meer neerleggen soms dan een koopje want waarom gaan ze weg bij die persoon?

ik stal zeker geen vogels bij iemand anders :P daar komt altijd rottigheid van. en mij te duur.

maar waarom zou je niet eerst beginnen met gaailijsters? die zijn ook winterhard maar een stuk goedkoper dan de meeste gaaien, en sommige soorten zijn minder zeldzaam geworden dus kan je makkelijker aan een partner komen wil er 1 dood gaan in de winter. in poortvliet zijn ze echt niet zomaar weg want die vragen ook best genoeg denk ik.

groet monileger

calocitta colliei
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door calocitta colliei » 28 sep 2012, 12:31

Kijk alleen al om deze foto's is het leuk om vogels bij de ouders te laten.
Het gaat perfect, vliegt goed en weet binnen en buiten goed te vinden.
En word nog steeds gevoerd.
Afbeelding
Afbeelding

Gaai
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gaai » 28 sep 2012, 16:32

Mbt de winterhardheid kan ik zeggen dat de inca's bij mij enkel gebruik maakten van een winddicht nachthok met hierin een dikke verwarmde zitstok. Je hebt dus enkel een stopcontact of verlengdraad nodig in je nachthok en klaar. Overdag zaten ze overigens gewoon buiten in een volière die enkel aan de voorzijde voor de helft open was. Als ik nog eens de kans krijg zou ik ze opnieuw houden in een gewone volièrebox zonder beplanting.

PS. De vogels kleuren zeker niet blauw uit zoals de groene kitta's (heb ik ook gehad) maar het is wel mogelijk dat het groen er niet zo "fris" meer uitziet.

PS. Gewone inlandse kraaiachtigen zijn evengoed te kweken maar je moet je wel realiseren dat het grootbrengen van de jongen evenveel kost als bij bv inca's maar dat er verder geen vraag naar is. Ik heb éénmaal met de zilver mutatie van de zwarte kraai gekweekt en heb het dan maar zo gelaten. Hopelijk heeft WB ook geluk bij de kweek met de zilver kraai. De originele oudervogels van deze mutatie hebben al twee jaar na elkaar jongen gehad doch de nieuwe eigenaar heeft slechts één zwart jong grootgekregen.

Mvg, Marc

monileger
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door monileger » 02 okt 2012, 11:03

en dreken

al een gaaien soort gekocht? Of ben je nog aan het rond neuzen?

groet monileger

Gaai
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gaai » 02 okt 2012, 14:23

Werden er in Zwolle 12 groene inca's aangeboden? Weet iemand waar deze vandaan kwamen? In Poortvliet zit nog slechts één koppel aan een te hoge prijs. Waar zitten dan die andere?

monileger
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door monileger » 02 okt 2012, 15:51

hoi gaai,

er zaten inderdaad 12 groene inca gaaien in zwolle. Wat vraagt poortvliet dan voor een koppel?
ze kwamen uit portugal. die man had ook heel wat beo's bij zich en een fluitkraai en ook een paar soorten toerako's.

er zijn er wel een aantal verkocht waaronder 2 koppels aan poortvliet.

johan hartjes heeft een man tekoop en laatst werd er een losse pop aangeboden.

groet monileger

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door White_Blackbird » 02 okt 2012, 16:19

Hoi,
Volgens mij kwamen die Green jays uit Frankrijk. Diezelfde Fransman kweekte er vorig jaar ook al een flink aantal.
Alle Green jays die momenteel in de handel zijn lijken bij deze ene kweker vandaan te komen...

MVG

Gaai
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gaai » 02 okt 2012, 16:30

Roels waarschijnlijk?

De prijs in Poortvliet was 1500 euro.

Dréken98
Senior Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dréken98 » 02 okt 2012, 19:32

Die van de groene vroeg 1000, en dan kon je ze al wat later voor 900 krijgen, en heb dan nog niet verder afgepingeld.
Dat waren twee personen die samen werkten, een uit frankrijk en eentje uit portugal.

monileger
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door monileger » 02 okt 2012, 22:51

1500 euro is veel geld maar dat is geen belachelijk bedrag hoor.

een koppel gele inca kost dat ook. ze zijn zeldzaam.

vind het wel te doen.
het zijn ook nog is jonge vogels en geen oude beesten
groet julien

monileger
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door monileger » 27 dec 2012, 16:10

hoi dreken en vagabunda,

hebben jullie al geschikte gaaien of gaailijsters gevonden voor boven de fazanten?

mvg monileger

Vagabunda
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door Vagabunda » 28 dec 2012, 12:55

Jah, zijn aan het broeden op iets appart..... 8)
Ik kooi was al ingenomen door kookies, maar hebben weer wat extra plaatsen voor een nieuw "projectje" :D
Meer nieuws later!

Gaai
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gaai » 06 mar 2013, 15:34

Het is me uiteindelijk toch nog gelukt om een bewezen koppel europese gaaien (split opaal) aan te schaffen. Hopelijk lukt het nog om dit jaar met deze vogels te kweken. Mochten er nog liefhebbers zijn van kleurafwijkende gaaien, kraaien of eksters, deze mogen mij steeds via PB contacteren. Alvast aan iedereen een goed kweekseizoen gewenst.

Plaats reactie