Chinese spotlijster

Alles m.b.t. vogelsoorten

Moderators: René, adminrobin

hwamei
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Re: Chinese spotlijster

Bericht door hwamei » 03 okt 2012, 23:11

Hallo WB,

Dat gebeurt jou niet snel, maar de aangeboden vogels zijn bruinmasker gaailijsters :oops:

Het zij je vergeven tenslotte help je iedereen grandioos op dit forum met raad en daad.

VrGr

hwamei
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door hwamei » 03 okt 2012, 23:25

hwamei schreef:Wat krijg je door veel aandacht en geduld ? (een tamme super zanger, in Nederland gefokt en is niet met de hand groot gebracht)

http://www.youtube.com/watch?v=rL11F7pKfKg
Zo zingt deze nu, heeft toch weer wat bijgeleerd dit jaar, kan je het je voorstellen lekker op het terras drankje erbij en dan genieten van zo'n zangvogel. :wink:

hwamei
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door hwamei » 03 okt 2012, 23:26

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door White_Blackbird » 04 okt 2012, 08:20

hwamei schreef:Hallo WB,

Dat gebeurt jou niet snel, maar de aangeboden vogels zijn bruinmasker gaailijsters :oops:

Het zij je vergeven tenslotte help je iedereen grandioos op dit forum met raad en daad.

VrGr
Beste Hwamei,

Het gebeurt me inderdaad niet snel en dit keer ook niet :D want het waren wel degelijk Chinese spotlijsters (G. canorus), geen bruine maskergaailijsters (G. cineraceus). Die soorten zijn qua uiterlijk moeilijk te verwisselen. Helaas heeft de advertentie er maar een dag opgestaan, want hij is alweer verwijderd zie ik.
Als je op Google "spotlijster te koop" tikt kun je een (verlopen) advertentie nog terugvinden:

1-1 chinese spotlijsters ,hwamei , garrulax canorus | VogelMarktPlaats
http://www.vogelmarktplaats.nl/add_deta ... 0189&rub=6
1 dag geleden – Vogelmarktplaats koop en verkoop website voor vogels ... Te koop 1-1 chinese spotlijsters ,hwamei , garrulax can... gelezen 10x. datum 2-10- ...

Hij is maar 10 x bekeken, kun je nagaan hoe kort hij er op gestaan heeft.Vorige week werden ze ook al heel kort door iemand anders aangeboden.Wat natuurlijk ook nog kan is dat mensen verkeerde foto's bij advertenties plaatsen, zoals deze advertentie waarin men het heeft over Vietnamese spotlijsters en waar een foto van een canorus bij stond:

kopen.marktplaats.nl/ps/dieren-en-toebehoren/vogels.../c426.html?...In cache
Alle resultaten van kopen.marktplaats.nl blokkeren
vietnamese spotlijster. Zeer mooi koppel vietnamese spotlijster van 2012 supper zanger. € 400,00. Gisteren. 29. Roosendaal, NB ...

Maar daarbij moet ik ook melden dat ik een paar weken geleden door iemand gebeld werd die beweerde dat hij een kleine partij van deze soort kon kopen. Misschien zijn het deze vogels die nu mondjesmaat worden aangeboden?

MVG,
WB

hwamei
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door hwamei » 04 okt 2012, 23:04

Excusee WB ik kon het al niet geloven dat jij je vergist had, maar ik zou toch graag willen weten wie ze aan :?: geboden had.

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door White_Blackbird » 06 okt 2012, 17:42

Hoi Hwamei,

Er staat weer een Chinese spotlijster te koop op Vogelmarktplaats:

Te koop
man chinese spotlijster, hwamei ,garrulax canorus
gelezen
135x
datum
6-10-2012
chinese spotlijster man eigenkweek van 2012 met dna papieren. latijnse naam (grarrulax canorus).
of (Hwamei). dit zijn zeer mooie en super zangers. zit in de buiten kooi is gezond en strak in de veren...te koop voor een goed bod of te ruil voor passende vogels...
Prijs
N.o.t.k.
gemert (Noord-Brabant NL) Plattegrond

Grt.
WB

rivangom
Senior Forumlid
Contacteer:

Bericht door rivangom » 17 okt 2012, 15:00

Ik ken deze advertentie en de beste heer de Rijt vroeg €2000!! Het mag en kan als de gek daarvoor wil betalen. Ik heb nog steeds mijn twijfels of de wereld van vogel verkoop beseft dat we in een economische crisis zitten en dat vele prijzen op z'n zachts gezegd meer dan enthousiast zijn. :wink:

Gr.
Robbert
Mvg,
RvGN

cissa
Senior Forumlid
Contacteer:

Bericht door cissa » 30 okt 2012, 21:06

Dag Robert ,

Ik heb hier 3-2 chinese spotlijsters zitten .
Maar wat zou volgens jou dan de prijs moeten zijn ?

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door White_Blackbird » 02 nov 2012, 08:02

Voor de liefhebbers:

Er staat weer een koppel Chinese spotlijsters te koop op Vogelmarktplaats.

MVG

smoke
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door smoke » 02 nov 2012, 08:32

Ja ze gaan nog goedkoop worden die vogels als ze zoveel worden aangeboden :lol:

Ik vind het ook prachtige vogels en goed zingend , maar 1000 euro per vogel vind ik ook wat veel.

Maar dat is natuurlijk vraag en aanbod.

En de mensen die het kunnen betalen en het er voor over hebben begrijp ik ook wel.

rivangom
Senior Forumlid
Contacteer:

Bericht door rivangom » 13 nov 2012, 10:53

Cissa,

Ik denk dat het antwoord inmiddels is gegeven. Het is allemaal marktmechanisme en wie aan de vraag kan voldoen en het aangebodene graag wilt, zal het dan ook betalen. Ik zal nooit iemand beledigen voor zijn vraag, maar voor mijn budget is het eerder genoemde bedrag te hoog. Indien je een indicatie geeft wat je voor een man van deze soort wil hebben, dan kan ik ja of nee zeggen. Zo simpel ligt het. Het zijn overigens mooie vogels en hoop dat je er veel plezier mee hebt. Ik heb ooit een man zijn, weliswaar 2e hands, Mercedes Benz zien inruilen tegen een Twa-twa surinaamse zangvogel :wink:

Groet,
Robbert
Mvg,
RvGN

Plaats reactie