hwamei schreef:Hallo WB,
Dat gebeurt jou niet snel, maar de aangeboden vogels zijn bruinmasker gaailijsters
Het zij je vergeven tenslotte help je iedereen grandioos op dit forum met raad en daad.
VrGr
Beste Hwamei,
Het gebeurt me inderdaad niet snel en dit keer ook niet

want het waren wel degelijk Chinese spotlijsters (G. canorus), geen bruine maskergaailijsters (G. cineraceus). Die soorten zijn qua uiterlijk moeilijk te verwisselen. Helaas heeft de advertentie er maar een dag opgestaan, want hij is alweer verwijderd zie ik.
Als je op Google "spotlijster te koop" tikt kun je een (verlopen) advertentie nog terugvinden:
1-1 chinese spotlijsters ,hwamei , garrulax canorus | VogelMarktPlaats
http://www.vogelmarktplaats.nl/add_deta ... 0189&rub=6
1 dag geleden – Vogelmarktplaats koop en verkoop website voor vogels ... Te koop 1-1 chinese spotlijsters ,hwamei , garrulax can... gelezen 10x. datum 2-10- ...
Hij is maar 10 x bekeken, kun je nagaan hoe kort hij er op gestaan heeft.Vorige week werden ze ook al heel kort door iemand anders aangeboden.Wat natuurlijk ook nog kan is dat mensen verkeerde foto's bij advertenties plaatsen, zoals deze advertentie waarin men het heeft over Vietnamese spotlijsters en waar een foto van een canorus bij stond:
kopen.marktplaats.nl/ps/dieren-en-toebehoren/vogels.../c426.html?...In cache
Alle resultaten van kopen.marktplaats.nl blokkeren
vietnamese spotlijster. Zeer mooi koppel vietnamese spotlijster van 2012 supper zanger. € 400,00. Gisteren. 29. Roosendaal, NB ...
Maar daarbij moet ik ook melden dat ik een paar weken geleden door iemand gebeld werd die beweerde dat hij een kleine partij van deze soort kon kopen. Misschien zijn het deze vogels die nu mondjesmaat worden aangeboden?
MVG,
WB