Ik heb een jonge driekleur glansspreeuw. Al een tijdje uitgevlogen. Inmiddels heeft het ouder koppel weer twee jongen. Vanavond zag ik wat bloed in mijn hok. Ik dacht nu is het vorige jong afgemaakt. Maar dat was niet zo. De vogels zijn zeer nieuwsgierig als er merels op mijn pad lopen hangen ze gelijk in het gaas. Vermoedelijk heeft hij/zij daardoor zijn poot bezeerd. Maar nu heb ik het jong even in een kooi apart gezet. Zou ik die morgen of overmorgen weer bij het ouderkoppel kunnen zetten?
Zo nee, zou ik dan het jong bij een koppel schamalijster kunnen laten vliegen.
Driekleur glansspreeuw advies?
Moderators: René, adminrobin
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Re: Driekleur glansspreeuw advies?
Hallo
Je kan het jong niet meer terug zetten. Dan heb je een grote kans dat hij wel afgemaakt word.
Driekleurglans spreeuwen staan bekend als zeer agressieve vogels in de broed tijd.
Bij mij hadden ze verschillende soorten gaailijsters aangepakt.
Dat verklaart ook het gedrag naar de merels toe.
Ik zou het jong ook nooit bij schama's doen omdat die dadelijk ook in broedstemming komen en dan alles afmaken in hun gebied met een rode buik. Hij ziet dat als een soortgenoot.
Je heb kans dat als je de spreeuw erbij doet dat het gelijk misgaat met een dood jong als gevolg.
Mvg monileger
Je kan het jong niet meer terug zetten. Dan heb je een grote kans dat hij wel afgemaakt word.
Driekleurglans spreeuwen staan bekend als zeer agressieve vogels in de broed tijd.
Bij mij hadden ze verschillende soorten gaailijsters aangepakt.
Dat verklaart ook het gedrag naar de merels toe.
Ik zou het jong ook nooit bij schama's doen omdat die dadelijk ook in broedstemming komen en dan alles afmaken in hun gebied met een rode buik. Hij ziet dat als een soortgenoot.
Je heb kans dat als je de spreeuw erbij doet dat het gelijk misgaat met een dood jong als gevolg.
Mvg monileger
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Re: Driekleur glansspreeuw advies?
ok bedankt.