KWEEK 2013
Moderators: René, adminrobin
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Re: KWEEK 2013
Vagabunda,
Echt Super mooi om dit mee te mogen maken. Heel veel succes.
Groet,
Wim
Echt Super mooi om dit mee te mogen maken. Heel veel succes.
Groet,
Wim
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Leuk, al die mooie foto's.
Hopelijk gaan meer mensen meedoen met foto's plaatsen.
MVG
MVG
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Het is daarom beetje dat ik het doe. Leuk om van andermans foto's iets leuk te leren, waar nestje hangt, hoe de beplanting is, wat ze krijgen als voer en wat dan ook....White_Blackbird schreef:Leuk, al die mooie foto's.
MVG
-
- Senior Forumlid
- Contacteer:
mooi die foto,s vagabunda.
heeft je kitta,s het nest zelf gemaakt of heb je een beetje geholpen.
heb ze zelf ook maar bij mij gooien ze al het nest materiaal er weer uit als ik het in een mand doe.
ze zijn nu 2 jaar man wil wel maar de pop wil nog niet paren.
man voerd de pop wel en neemt het wel aan.
hoop dat het bij mij ook nog goed komt dit jaar.
groeten
erikjan
heeft je kitta,s het nest zelf gemaakt of heb je een beetje geholpen.
heb ze zelf ook maar bij mij gooien ze al het nest materiaal er weer uit als ik het in een mand doe.
ze zijn nu 2 jaar man wil wel maar de pop wil nog niet paren.

man voerd de pop wel en neemt het wel aan.
hoop dat het bij mij ook nog goed komt dit jaar.
groeten
erikjan
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Een paar pagina's terug heb ik een hele uitleg over men nest gegeven 

-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Bij mij zijn de gaaien nu ook bezig met de nestafwerking. Ik had in de volière twee groene ijzeren nestkorfjes bevestigd met daarin de voorziene cocosmatten. Vandaag stelde ik vast dat de vogels cocosvezel in één van de mandjes hebben neergelegd.

Deze foto's hebben mij wel een nieuw proper hemd opgeleverd!

Deze foto's hebben mij wel een nieuw proper hemd opgeleverd!
hallo,
Het leek vandaag wel of het jong op mij gewacht had met uitvliegen. Ik was vannacht niet thuis geweest, bij thuis komst gelijk even kijken of hij al zover was. Toen zat hij in het gat. Een minuut later vloog hij uit.
Mooi jong met stevige poten. Ik zal kijken of ik morgen wat foto's kan plaatsen.
op naar ronde 2 want de ouders waren het nest alweer klaar aan het maken.
mvg monileger
Het leek vandaag wel of het jong op mij gewacht had met uitvliegen. Ik was vannacht niet thuis geweest, bij thuis komst gelijk even kijken of hij al zover was. Toen zat hij in het gat. Een minuut later vloog hij uit.
Mooi jong met stevige poten. Ik zal kijken of ik morgen wat foto's kan plaatsen.
op naar ronde 2 want de ouders waren het nest alweer klaar aan het maken.
mvg monileger
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
we duimen voor je mee! Een heel mooi resultaat al, ben ik stiekem toch wel een beetje jaloers op, knap!monileger schreef: op naar ronde 2 want de ouders waren het nest alweer klaar aan het maken.
mvg monileger
Hoi vagabunda,
ik ben zelf ook wel trots hoor. In september een koppel gekocht, ( ben een arme student ) omdat het zulke mooie vogels zijn en nu lukt het al.
Het zijn mijn lievelingen waar ik de komende jaren mee wil kweken.
Ik zal Rene vragen of hij hierbij wat foto's wilt plaatsen, ik kan echt doen wat ik wil maar het lukt mij gewoon zelf niet. Ze staan ook op mijn facebook maar toch lukt het niet.
mvg monileger
ik ben zelf ook wel trots hoor. In september een koppel gekocht, ( ben een arme student ) omdat het zulke mooie vogels zijn en nu lukt het al.
Ik zal Rene vragen of hij hierbij wat foto's wilt plaatsen, ik kan echt doen wat ik wil maar het lukt mij gewoon zelf niet. Ze staan ook op mijn facebook maar toch lukt het niet.
mvg monileger
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Haha, ik ken dat gevoel van arme student zijn
Maar foto's plaatsen is echt niet moeilijk hoor. Je moet die vanop je Pc uploaden in een programma gelijk Flickr of photobucket, en daar een linkje kopieren en hier plakken.

Maar foto's plaatsen is echt niet moeilijk hoor. Je moet die vanop je Pc uploaden in een programma gelijk Flickr of photobucket, en daar een linkje kopieren en hier plakken.
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
@ Marc, hele mooie en propere volieres! Die nestmanden had ik vorige maand ook nog willen kopen bij de horta, maar ze leken me zo groot voor de vogels, blijkbaar toch te doen dan.
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Marc,
Heb een tijdje terug met de oorspronkelijke eigenaar van jouw gaaien gesproken (Sjef de W.) en die vertelde mij dat ze ieder jaar jongen hadden die op een leeftijd van een week oud uit het nest werden gegooid. Opletten dus.
MVG
Heb een tijdje terug met de oorspronkelijke eigenaar van jouw gaaien gesproken (Sjef de W.) en die vertelde mij dat ze ieder jaar jongen hadden die op een leeftijd van een week oud uit het nest werden gegooid. Opletten dus.
MVG
Hier zijn de foto's!monileger schreef:Hoi vagabunda,
mvg monileger
René
Webmaster
Webmaster
hoi Rene,
bedankt voor het plaatsen van mijn foto's.
op de foto is de beo op 30-4-2013 uitgevlogen. Hij is vergeleken met zijn ouders nog erg klein.
de ouders staan ook op de foto.
Het jong is nog erg schuw, heb van de week al veren getrokken voor DNA.
Denk zelf dat het een man is. Maar alles is welkom. Het zijn echt prachtige vogels. totaal niet agressief naar de andere vogels. Je hoort nog wel eens dat het vechters zijn.
Dit koppel totaal niet.
mvg monileger
bedankt voor het plaatsen van mijn foto's.
op de foto is de beo op 30-4-2013 uitgevlogen. Hij is vergeleken met zijn ouders nog erg klein.
de ouders staan ook op de foto.
Het jong is nog erg schuw, heb van de week al veren getrokken voor DNA.
Denk zelf dat het een man is. Maar alles is welkom. Het zijn echt prachtige vogels. totaal niet agressief naar de andere vogels. Je hoort nog wel eens dat het vechters zijn.
Dit koppel totaal niet.
mvg monileger
Laatst gewijzigd door monileger op 01 mei 2013, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
@ Vagabunda,
Bedankt. Deze gaaien zitten nu eigenlijk in een kale kweekbox van 3 op 1 meter. Veel te klein dus. In deze volière heb ik één zijde bezet met houten planken waartegen ik dan de nestmanden heb bevestigd. Ik heb ook enkele gaten in de planken geboord en daar takken van een kunststof kerstboom ingestoken.
@ WB
Ik had van P.R. inderdaad gehoord dat ze hun jongen uitgooien. Hopelijk ligt het aan het voedselaanbod of iets dergelijks en niet aan de vogels zelf. Ik ga het vervolg zeker goed in de gaten houden. Zelf heb ik al eens eksters van vier dagen oud met de hand grootgebracht maar ik zou ze toch liever door de ouders zelf laten grootbrengen. Eventueel kan ik één van de vogels volgend seizoen wel vervangen door een andere split vogel die bij een collega beschikbaar zit. Dan zullen de vogels trouwens ook een eigen beplante volière van 7.20 op 3.60 meter ter beschikking hebben.
Bedankt. Deze gaaien zitten nu eigenlijk in een kale kweekbox van 3 op 1 meter. Veel te klein dus. In deze volière heb ik één zijde bezet met houten planken waartegen ik dan de nestmanden heb bevestigd. Ik heb ook enkele gaten in de planken geboord en daar takken van een kunststof kerstboom ingestoken.
@ WB
Ik had van P.R. inderdaad gehoord dat ze hun jongen uitgooien. Hopelijk ligt het aan het voedselaanbod of iets dergelijks en niet aan de vogels zelf. Ik ga het vervolg zeker goed in de gaten houden. Zelf heb ik al eens eksters van vier dagen oud met de hand grootgebracht maar ik zou ze toch liever door de ouders zelf laten grootbrengen. Eventueel kan ik één van de vogels volgend seizoen wel vervangen door een andere split vogel die bij een collega beschikbaar zit. Dan zullen de vogels trouwens ook een eigen beplante volière van 7.20 op 3.60 meter ter beschikking hebben.