steriotiepe bewegingen, stress,..

Overige vragen m.b.t. vogels

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
Jandb
Senior+ Forumlid
Contacteer:

steriotiepe bewegingen, stress,..

Bericht door Jandb » 05 mar 2007, 21:53

Hoi,<br>Ik heb sinds kort een koppel witwangtoerako's gehuisvest in een vlucht van 8mx4mx3m met nachthok, daarbij zit mijn koppel zilveroor-en japanse nachtegalen. Met hun gaat het fantastisch. één van de witwangtoerako's maakt steriotiepe bewegingen, voordurend ijsberen op een stok aan het uiteinde van de volière sinds 2dagen. Ik heb de vogels nu bijna een week. Het lijkt wel of de vogel gestresseerd is, ik moet er wel bijzeggen dat ze beide handopfok zijn en verwant, ik probeer nog een ruil te regelen om ze onverwant te maken. Ze zijn wel bepaald aardig tegenover elkaar en de vogel doet het enkel wanneer ik weg ga of hij mij voorbij het raam ziet lopen, het lijkt er dus gewoon op dat hij niet zonder menselijk contact kan.... gaat dat vanzelf weer over en zullen ze uiteindelijk meer aandacht aan elkaar geven, of zal hij dit gedrag blijven vertonen?????<br>Alvast bedankt,<br><br>Jan<br><br>ps: ik hoop op enkele interessante reacties, misschien kan stress nog een interessante topic worden om dieper op in te gaan.
Laatst gewijzigd door Jandb op 05 mar 2007, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Harteman

Re: steriotiepe bewegingen, stress,..

Bericht door Harteman » 05 mar 2007, 23:09

Kun je iets vertellen over de inrichting van de volière?<br>Zijn ze ook andere vogels gewend?

Jandb
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jandb » 10 mar 2007, 13:12

Het is een vrij ruime beplante voliere, maar voor ze bij mij kwamen zaten ze wel klein gehuisvest in een garage. De voliere was maar 1.5mx1.5mx2m. Het is al iets gebeterd ondertussen. Ze jammeren echter nog steeds als ze mij zien... het lijken wel bedelende jonge vogels dan, nochtans hebben ze net een portie fruit op en ze blijven maar door jammeren. misschien is het inderdaad gewoon een beetje wennen. Ik heb wel goed nieuws wat de rest van de bewonders betreft. Nachtegalen (japanse en zilveroor) lijken al helemaal in broedstemming en willen al gaan nestelen.. is dat eigelijk niet een beetje te vroeg?

Jandb
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jandb » 10 mar 2007, 13:14

nog een kleinigheidje, ze zaten in een aparte voliere. wel hadden ze als buren zwartbektoerako's en enkele andere soorten.<br>groetjes,<br><br>Jan

Plaats reactie