Naar vogels speuren
Moderators: René, adminrobin
Re: Naar vogels speuren
Wat was vorig jaar de prijs voor een koppel garrulax milnei?
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar de verschillende bruintinten van de garrulax berthemyi spreken mij bijzonder aan. Daarnaast produceert de man nog eens een fraai scala aan fluittonen.
-
- Junior Forumlid
- Contacteer:
Hallo
Waren er in Zwolle ook kastjanjeruglijsters en dolksteekduiven te koop ? Wat was de prijs ?
Waren er in Zwolle ook kastjanjeruglijsters en dolksteekduiven te koop ? Wat was de prijs ?
hallo,
ja ik heb beide te koop zien staan.
Prijzen weet ik niet
groet monileger
ja ik heb beide te koop zien staan.
Prijzen weet ik niet
groet monileger
Weet iemand wat er vorig jaar werd betaald voor een jong koppel garrulax milnei?
henri,
Ik kocht vorig jaar 2 losse vogels rond de prijs van 700 euro.
dus ze zijn flink gestegen. 400 euro.
groet monileger
Ik kocht vorig jaar 2 losse vogels rond de prijs van 700 euro.
dus ze zijn flink gestegen. 400 euro.
groet monileger
Dat is inderdaad een fikse stijging. Heeft iemand enig idee welke oorzaak hieraan ten grondslag ligt?
ik denk dat deze soort niet veel word aangeboden.
Dus als ze voorbij komen willen denk ik een best aantal mensen die vogels hebben.
en het is gewoon wat iemand ervoor over heeft.
groet monileger
Dus als ze voorbij komen willen denk ik een best aantal mensen die vogels hebben.
en het is gewoon wat iemand ervoor over heeft.
groet monileger
Jij denkt dat er dit jaar meer vraag is naar de garrulax milnei dan vorig jaar?
En dat is denk ik met alles wat hobbymatig gehouden word. De gek betaald het ervoor dus waarom zou je het niet vragen? En als ik wat zie wat ik graag wil hebben en het past binnen mijn budget dan schaf ik het ook aan. Ik leef maar 1 keer, ik koop wat ik leuk vind en wat past. Zo is er ook de discussie over een lijst met prijsbepalingen...ik vind dat onzin...wat heb ik aan zo'n lijst?monileger schreef: het is gewoon wat iemand ervoor over heeft.
Een jaarlijks landelijk samengestelde lijst met gemiddelde adviesprijzen geeft je een handvat bij de aanschaf en verkoop van vogels.
Bij de garrulax milnei is binnen een jaar sprake van een stijging van maar liefst 400 euro.
Omgekeerd zie je ook dat de prijs van garrulax chinensis behoorlijk is gedaald.
Het lijkt me interessant om te achterhalen waardoor deze stijging/daling wordt veroorzaakt.
Dus graag een reactie als je hierover een idee hebt.
Bij de garrulax milnei is binnen een jaar sprake van een stijging van maar liefst 400 euro.
Omgekeerd zie je ook dat de prijs van garrulax chinensis behoorlijk is gedaald.
Het lijkt me interessant om te achterhalen waardoor deze stijging/daling wordt veroorzaakt.
Dus graag een reactie als je hierover een idee hebt.
hoi henri,
het lijkt mij vrij simpel.
Het is vraag en aanbod.
Ik zie bijna nooit een koppel garrulax milnei aangeboden worden. De witwangen zie ik geregeld. Het is vaak ook als 1 iemand een hoog bedrag vraagt dan volgen er vaak meer.
De witwangen zijn er weer erg veel daarbij is het ook dat de man van de witwangen een koppel duurder maakt omdat die zingt een pop is niet duur.
je moet niet alles willen weten. Dat maakt het elk jaar ook leuk om te kweken.
Soms stijgen de prijzen en soms dalen ze.
groet monileger
het lijkt mij vrij simpel.
Het is vraag en aanbod.
Ik zie bijna nooit een koppel garrulax milnei aangeboden worden. De witwangen zie ik geregeld. Het is vaak ook als 1 iemand een hoog bedrag vraagt dan volgen er vaak meer.
De witwangen zijn er weer erg veel daarbij is het ook dat de man van de witwangen een koppel duurder maakt omdat die zingt een pop is niet duur.
je moet niet alles willen weten. Dat maakt het elk jaar ook leuk om te kweken.
Soms stijgen de prijzen en soms dalen ze.
groet monileger
Ik dacht ook dat het een kwestie is van vraag en aanbod.
Echter, je ziet dat de vraag gelijk blijft maar de prijs toch flink kan stijgen.
Je hebt natuurlijk gelijk, als er éen schaap over de dam is, ...................
Toch zijn er ook kwekers die aan hun eigen prijzen vasthouden.
Door het systeem van gemiddelde adviesprijzen te introduceren, zouden we deze willekeur binnen de perken kunnen houden.
Echter, je ziet dat de vraag gelijk blijft maar de prijs toch flink kan stijgen.
Je hebt natuurlijk gelijk, als er éen schaap over de dam is, ...................
Toch zijn er ook kwekers die aan hun eigen prijzen vasthouden.
Door het systeem van gemiddelde adviesprijzen te introduceren, zouden we deze willekeur binnen de perken kunnen houden.
nu baal ik wel.... dat ik er vorige week niet was, welke zaten er? wat was de prijs?fazant schreef:Ja zaten hele mooie soorten ook nie tevergeten australische uilnachtzwaluw, gestreepte wenkbrauk coucal, veel vruchtenduiven meer dan anders volgens mij? En steltlopers.
Mooie markt maar erg druk
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Richtprijzen zouden kunnen helpen om de prijzen niet de hoogte in te jagen.Misschien zien sommigen hier een probleem in omdat ze vogels houden voor de winst.En ja,ik weet dat ik hier een pak reacties op ga krijgen 

Vogels zijn beestig tof!