Kweek 2014
Moderators: René, adminrobin
Re: Kweek 2014
WB
Hoe doen de geelvleugelgaailijsters het?
Zijn de eieren bevrucht?
Smoke
Hoe doen de geelvleugelgaailijsters het?
Zijn de eieren bevrucht?
Smoke
Vandaag drie verkleumde en verregende jonge oevermaina's aangetroffen in de volière. Twee jongen waren meer dood dan levend en een zat er nog redelijk bij. Ik heb ze snel opgewarmd in het warmtehok van de kwartels en tot mijn verbazing kwamen ze redelijk snel bij. Omdat ik geen ervaring en tijd heb voor handopfok ze teruggeplaatst, gelukkig gingen de ouders gelijk weer voeren.
Gelukkig is het komende dagen beter weer voor het geval dat ze weer uit het nest klimmen.

Gelukkig is het komende dagen beter weer voor het geval dat ze weer uit het nest klimmen.
Mijn Berthemyi's laten steeds de eieren op de grond vallen terwijl er volop nestgelegenheid en begroeiing aanwezig is.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?
Hoi Henri,
Volgens mij is het een probleem van die soort. Ik hoor dat bij meerdere mensen. Slecht nesten maken, als er wat is de eieren eruit gooien.
Dat deden ze bij mij bijvoorbeeld. In het nest leggen en vervolgens kapot maken op de grond.
Leuk soort. Maar erg lastig. Ik heb ze om die reden weg gedaan. Mss heeft deze soort het maken van een nest inderdaad meer begroeiing nodig.
Groet julien
Volgens mij is het een probleem van die soort. Ik hoor dat bij meerdere mensen. Slecht nesten maken, als er wat is de eieren eruit gooien.
Dat deden ze bij mij bijvoorbeeld. In het nest leggen en vervolgens kapot maken op de grond.
Leuk soort. Maar erg lastig. Ik heb ze om die reden weg gedaan. Mss heeft deze soort het maken van een nest inderdaad meer begroeiing nodig.
Groet julien
Hoi Henri,
Groet julien
Groet julien
Hallo allemaal,
Hier bij mij zijn gisteren de eieren van mijn witwang gaailijsters uitgekomen .
Het is bij twee eieren gebleven,voor zover ik weet is dit hun eerste nest.
Ze doen het heel goed ik heb maar een kleine tuin, een dochtertje van 17 maanden die veel in de tuin loopt en het zonnescherm gaat op ongeveer 20cm over het nest ze hebben nergens last van!
Ik hoop dat de rest ook zo goed gaat,en dat ik aan het einde van het broedseizoen een paar gezonde jongen heb gekweekt.
Groeten Roy
Ps: Minla hoe is het met je goudkapfiskalen waren de eieren nog bevrucht?
Hier bij mij zijn gisteren de eieren van mijn witwang gaailijsters uitgekomen .
Het is bij twee eieren gebleven,voor zover ik weet is dit hun eerste nest.
Ze doen het heel goed ik heb maar een kleine tuin, een dochtertje van 17 maanden die veel in de tuin loopt en het zonnescherm gaat op ongeveer 20cm over het nest ze hebben nergens last van!

Ik hoop dat de rest ook zo goed gaat,en dat ik aan het einde van het broedseizoen een paar gezonde jongen heb gekweekt.
Groeten Roy
Ps: Minla hoe is het met je goudkapfiskalen waren de eieren nog bevrucht?
Mooi dat het allemaal tot nu toe zo gemakkelijk gaat met de witwangen Roy. Helaas bleken de eitjes van de fiskalen onbevrucht. Maandag heb ik ze weggehaald en vanmiddag zag ik dat er weer kokosvezel naar het nest werd gebracht...word hopelijk vervolgd dus 

Hoi Minla,
Jammer dat ze onbevrucht waren!
Het broedseizoen duurt nog wel even dus er is nog hoop en anders heb je toch nog die man die je te koop heb staan?
Veel succes Roy.
Jammer dat ze onbevrucht waren!
Het broedseizoen duurt nog wel even dus er is nog hoop en anders heb je toch nog die man die je te koop heb staan?
Veel succes Roy.
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Zojuist 3 eieren bij m'n Balispreeuwen gezien. Nu hopen op succes!
Dat klopt Roy. Inmiddels zijn ze een ander nest aan het maken dus er komt vast nog een ronde. Mochten alle legsels onbevrucht blijven dan kan ik de man die te koop staat proberen volgend jaar. Dit jaar ga ik het koppel wat nu nesten maakt niet meer uit elkaar trekken.
Hoi
Mijn shama jongen zijn groot en pakken al lekker een bad, ze eten ook al zelfstandig
De pop zit terug op 4 eieren die eind mei moeten uitkomen
Ik heb wel wat schrik om de jongen uit te vangen terwijl de pop nog zit te broeden
Of kan ik beter wachten tot de shama jongen van ronde twee uit het ei zijn?
Heeft er iemand ervaring mee?
Hwamei hoe zou jij het doen?
Gr smokr
Mijn shama jongen zijn groot en pakken al lekker een bad, ze eten ook al zelfstandig
De pop zit terug op 4 eieren die eind mei moeten uitkomen
Ik heb wel wat schrik om de jongen uit te vangen terwijl de pop nog zit te broeden
Of kan ik beter wachten tot de shama jongen van ronde twee uit het ei zijn?
Heeft er iemand ervaring mee?
Hwamei hoe zou jij het doen?
Gr smokr
Hoi smoke,
Dat gaat lekker met je shama's.
Heb je nog gaailijsters die het ook zo goed doen?
Groeten Roy.
Dat gaat lekker met je shama's.
Heb je nog gaailijsters die het ook zo goed doen?
Groeten Roy.
Hoi Roy
Met gaailijsters is het nog niet gelukt, alleen met de bruinmaskergaailijstertjes
Je moet vooral een goed koppel hebben , dat is wat telt
Gr smoke
Met gaailijsters is het nog niet gelukt, alleen met de bruinmaskergaailijstertjes
Je moet vooral een goed koppel hebben , dat is wat telt
Gr smoke
-
- Forumlid
- Contacteer:
Hallo smoke,
Als ze zelfstandig eten kan je ze rustig apart zetten, komt een moment dat de man achter de jongen gaat jagen!
Meestal begint dat als de volgende ronde de jongen uit het ei kruipen.
Hier gaat het met de 2 jongen van ronde 1 goed, verwacht dit weekeinde weer jongen te krijgen (zit op 5 eitjes)
Hop zit op 8 ei, ook hiervan dit weekeinde de 1e jongen
Als ze zelfstandig eten kan je ze rustig apart zetten, komt een moment dat de man achter de jongen gaat jagen!
Meestal begint dat als de volgende ronde de jongen uit het ei kruipen.
Hier gaat het met de 2 jongen van ronde 1 goed, verwacht dit weekeinde weer jongen te krijgen (zit op 5 eitjes)
Hop zit op 8 ei, ook hiervan dit weekeinde de 1e jongen
Hallo Smoke,
Wat boomplakker zegt klopt helemaal (Als ze zelfstandig eten kan je ze rustig apart zetten, komt een moment dat de man achter de jongen gaat jagen!
Meestal begint dat als de volgende ronde de jongen uit het ei kruipen.) Da's een man met verstand v shama's.
Wat boomplakker zegt klopt helemaal (Als ze zelfstandig eten kan je ze rustig apart zetten, komt een moment dat de man achter de jongen gaat jagen!
Meestal begint dat als de volgende ronde de jongen uit het ei kruipen.) Da's een man met verstand v shama's.