Kweek 2014
Moderators: René, adminrobin
Re: Kweek 2014
Hallo,
Vandaag met mijn vader een koppel garrulax formosa gehaald in Duitsland. Ze zijn van 2013 dus duimen dat ze nog wat gaan doen dit seizoen. Het koppel is van mijn vader.
Ik heb mijn ogen uitgekeken bij deze meneer. Hij heeft de laatste langstaart hapvogel breedbek in bezit. Daarbij zat een koppel trogon's.
groet monileger
Vandaag met mijn vader een koppel garrulax formosa gehaald in Duitsland. Ze zijn van 2013 dus duimen dat ze nog wat gaan doen dit seizoen. Het koppel is van mijn vader.
Ik heb mijn ogen uitgekeken bij deze meneer. Hij heeft de laatste langstaart hapvogel breedbek in bezit. Daarbij zat een koppel trogon's.
groet monileger
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Hoi Monileger,
Hebben de vogels vaste voetringen?
MVG
Hebben de vogels vaste voetringen?
MVG
Mooie collectie.
Had hij ook nog gefokt met zij trogons?
Of met andere vogels?
Had hij ook nog gefokt met zij trogons?
Of met andere vogels?
Hoi wb,
De gaailijsters hebben een vaste ring. Zagen er top uit. Denk je dat ze van jou komen?
Hij had nog niet gekweekt met de trogons waren jongen en nog niet geheel op kleur.
Groet monileger
De gaailijsters hebben een vaste ring. Zagen er top uit. Denk je dat ze van jou komen?
Hij had nog niet gekweekt met de trogons waren jongen en nog niet geheel op kleur.
Groet monileger
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Hoi Monileger,
Ja, wie weet. Ik heb er vorig jaar een aantal verkocht aan het buitenland. Verder hoorde ik van Thomas P. dat er onlangs
4 koppels in Duitsland geïmporteerd waren, maar die hebben natuurlijk geen vaste ringen om.
MVG
Ja, wie weet. Ik heb er vorig jaar een aantal verkocht aan het buitenland. Verder hoorde ik van Thomas P. dat er onlangs
4 koppels in Duitsland geïmporteerd waren, maar die hebben natuurlijk geen vaste ringen om.

MVG
Hoe gaat het verder met de kweek wb.
Het lijkt zo stil. Doen de bicollers al wat?
Succes
Het lijkt zo stil. Doen de bicollers al wat?
Succes
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Hoi,
Ja, het is idd. een beetje stil van mijn kant...
Maar ik hoor ook zo weinig van andere (gaailijster)kwekers.
Dat stimuleert niet om hier almaar verslag te doen.
De bicolors slepen wel met takjes, maar ze zijn pas een jaar oud, dus weinig kans op resultaat.
Op het moment 5 jonge Roodvleugels 3 of 4 jonge Roodstaarten, jonge Siberische lijsters, spreeuwen(mutaties) en merels (mutaties) Ook wel leuk: vandaag kroop er een hybride van 2 lijstersoorten uit het ei.
Moeder is een zwartborstlijster. Er zit geen zwartborst man bij dus de vader is òf een roodborst òf een witkop òf een grijsvleugellijster. Alles vliegt bij elkaar in de grote volière dus wie is de vader? Hopelijk blijft het jong in leven.
MVG
Ja, het is idd. een beetje stil van mijn kant...
Maar ik hoor ook zo weinig van andere (gaailijster)kwekers.
Dat stimuleert niet om hier almaar verslag te doen.
De bicolors slepen wel met takjes, maar ze zijn pas een jaar oud, dus weinig kans op resultaat.
Op het moment 5 jonge Roodvleugels 3 of 4 jonge Roodstaarten, jonge Siberische lijsters, spreeuwen(mutaties) en merels (mutaties) Ook wel leuk: vandaag kroop er een hybride van 2 lijstersoorten uit het ei.
Moeder is een zwartborstlijster. Er zit geen zwartborst man bij dus de vader is òf een roodborst òf een witkop òf een grijsvleugellijster. Alles vliegt bij elkaar in de grote volière dus wie is de vader? Hopelijk blijft het jong in leven.
MVG
Hoi
Hier zijn vandaag weer 4 shamalijstertjes uit het ei gekropen
De vorige jongen heb ik al apart zitten in de grote voliere
Ze doen het goed
Ze vliegen als straaljagers door de voliere
Gr smoke
Hier zijn vandaag weer 4 shamalijstertjes uit het ei gekropen
De vorige jongen heb ik al apart zitten in de grote voliere
Ze doen het goed
Ze vliegen als straaljagers door de voliere
Gr smoke
WB,
Leuk dat de bicollers met wat takjes vliegen. Het is toch een begin.
Bij mijn vader zitten de afrikaanse hoppen te broeden op 4 eieren en vandaag is de japanse nachtegaal op het nest gezien. Wat kan hij het beste voeren als er jongen zijn.
Het is alweer heel lang geleden sinds de nachtegalen op het nest zitten.
groet monileger
Leuk dat de bicollers met wat takjes vliegen. Het is toch een begin.
Bij mijn vader zitten de afrikaanse hoppen te broeden op 4 eieren en vandaag is de japanse nachtegaal op het nest gezien. Wat kan hij het beste voeren als er jongen zijn.
Het is alweer heel lang geleden sinds de nachtegalen op het nest zitten.
groet monileger
Goede morgen allemaal,
Vanmorgen is mijn jonge witwang gaailijster uitgevlogen,hopen dat het weer een beetje meewerkt.
Aan pa en ma ligt het in ieder geval niet,vliegen er al meer jonge witwang gaailijsters in het rond bij jullie?
Groeten Roy.
Ps. doen ze bij jouw al wat Hennie?
Vanmorgen is mijn jonge witwang gaailijster uitgevlogen,hopen dat het weer een beetje meewerkt.
Aan pa en ma ligt het in ieder geval niet,vliegen er al meer jonge witwang gaailijsters in het rond bij jullie?
Groeten Roy.
Ps. doen ze bij jouw al wat Hennie?
Wb,
Je had het erover dat je zwartborst lijster jongen heeft met 1 van je rondvliegende lijster mannen waaronder een grijs vleugel lijster man. Daar zijn toch nog gewoon poppen van of vliegt die er ook rond?
Ik weet dat raymond Slinger best lang daar poppen van had zitten .
Groet monileger
Je had het erover dat je zwartborst lijster jongen heeft met 1 van je rondvliegende lijster mannen waaronder een grijs vleugel lijster man. Daar zijn toch nog gewoon poppen van of vliegt die er ook rond?
Ik weet dat raymond Slinger best lang daar poppen van had zitten .
Groet monileger
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Hoi,
Ja, die grijsvleugelman heeft een pop.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij geen slippertje zou kunnen maken
MVG
Ja, die grijsvleugelman heeft een pop.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij geen slippertje zou kunnen maken

MVG
Hoi
Als de 2 de ronde shamas zelfstandig zijn kan ik deze dan bij de shamas van ronde 1 zetten of niet?
Mss vraagje voor Hwamei of boomklever?
Gr smoke
Als de 2 de ronde shamas zelfstandig zijn kan ik deze dan bij de shamas van ronde 1 zetten of niet?
Mss vraagje voor Hwamei of boomklever?
Gr smoke
Eerste eigen fok driekleurglansspreeuwen bijna zelfstandig kan ze denk ik woensdag scheide.
Volgende weekend moet de volgende met 4 eieren als het goed is uit.
De witwang gaailijsters, zie ik de heledag met takjes en kokosvezel vliegen.
Ook al regelmatig een paring hezien, vanmorgen nog maar van een nest en eieren komt het niet, hoe kan dat? Doe ik wat verkeerd?
Mvg
Volgende weekend moet de volgende met 4 eieren als het goed is uit.
De witwang gaailijsters, zie ik de heledag met takjes en kokosvezel vliegen.
Ook al regelmatig een paring hezien, vanmorgen nog maar van een nest en eieren komt het niet, hoe kan dat? Doe ik wat verkeerd?
Mvg
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Bij mijn koppel satinet spreeuwen had ik drie jongen maar sinds een week heb ik daar maar eentje meer van over. Dus de stand is geworden : 2 eumo's en 1 satinet. Volgend jaar hoop ik in de grote vlucht toch iets anders te zetten.