Helaas is het eerste nest van de pagode spreeuwen verloren gegaan, had 4 jonge maar vond na enkele dagen al 1 jong dood op de grond en de volgende ochtend zag ik dat de pop van het nest af was , heb toen nestcontrole uitgevoerd en de overige jonge lagen helaas ook dood in het blok.e v/d zande schreef:De pagodespreeuwen zitten nu anderhalve week op 5 eieren, de overige spreeuwen die ik heb zitten en de kookaburra hebben nog niets, ik denk dat ook de langdurige kou mee speeld van de afgelopen winter. Ik denk dat er wel meer mensen last van hebben dat de vogels later beginnen dan het afgelopen jaar.
Dus we wachten geduldig af wat dit jaar zal brengen.
Inmiddels zit ze nu weer op 4 eieren en hopende dat het deze keer wel goed blijf gaan.
De kookaburra's hebben 3 eieren en hopende dat deze ook bevrucht zijn( vorig jaar 6 onbevruchte eieren) en kunnen volgende week uitkomen.
De andere 2 koppels spreeuwen hebben nog geen eieren, zijn 2 koppels van het zelfde soort , maar wat ik me eigen afvroeg of iemand wel eens gehoord heeft dat je niet 2 koppels naast elkaar kan houden?? ( ze kunnen elkaar niet zien)
Groetjes en een goed fokseizoen toegewenst